Home » » 4 Penyanyi Muda Cantik Berhijab yang Sedang Naik Daun

4 Penyanyi Muda Cantik Berhijab yang Sedang Naik Daun

Spoilerfor HOT TREAD:



Hijab bukanlah halangan bagimu untuk mengukir prestasi, salah satunya di dunia musik. Dengan berbagai perubahannya yang cepat, dunia musik selalu menerima berbagai karya yang kreatif. Hijab yang digunakan bukanlah halangan untuk berkarya sebagai seorang musisi ataupun penyanyi. Saat ini, telah ada beberapa penyanyi berhijab yang sukses untuk berkarya dan memiliki karier musik yang mapan. Let’s check it out, Dear
Spoilerfor Ainan Tasneem: Spoilerfor Biodata: Spoilerfor Pict1: Spoilerfor Pict2: Spoilerfor Pict3: Spoilerfor Pict4: Spoilerfor pict5: Spoilerfor Pict6:
Nama Asli: Ainan Tasneem Redzuan
Nama panggilan: Ainan
TGL: 4 November (umur 20 tahun)
Pendidikan: Penuntut Kejuruteraan Bioproses,Universitas Malaysia Perlis
Tempat Tinggal: Bukit Jalil, malaysia
Hobi: Menyanyi dan bermain gitar
Facebook: http://www.facebook.com/ainantasneemridzuan
Spoilerfor Lagu -Lagu Dia:
Spoilerfor 1:
Spoilerfor Lirik: Quote:
Lirik : Aku Suka Dia

Aku lihat dia disana
Aku ingin mendekatinya
Aku cuba menghampirinya
Lalu aku menyapa dia

Dia pun membuka bicara
Dan aku mulai mengenalnya
Kita mulai bermain mata
Mula timbul rasa bahagia

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Kekadang hati ku bertanya
Adakah dia dah berpunya
Kerana diriku berasa
Aku jatuh hati padanya

Aku ingin memilikinya
Aku ingin menjaga dia
Aku ingin mencinta dia
Aku ingin hidup dengannya

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Mungkinkah aku, kan berjumpa dengannya
Untuk meluahkan rasa
Mungkinkah aku, kan berdiam diri saja
Menunggu cinta darinya

Ku terima satu nota darimu
Yang tertulis ‘Aku suka kamu’

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Akhirnya kini ku kan mampu ceria
Diriku sangat gembira
Akhirnya kini, aku mulai bahagia
Menerima cinta darinya

Aku suka dia


Spoilerfor 2:
Spoilerfor Lirik: Quote:Lirik : Kamu Saja

Sayangku bagiku kau mempersona
Kau sempurna kau terima aku seadanya
Walaupun hidup tak selalunya indah
Hariku indah kerna kamu selalu ada

Hanya kamu saja yang mampu membuatku terbang tinggi
Kamu saja yang mampu membuat tidur ku lena
Kamu saja yang mampu membuat mimpiku indah
Kamu saja yang mampu membuat diriku gembira

Tak pernah terlintas di hatiku ini
Untuk curangi dan berpaling pada yang lain
Namamu saja yang terukir di hati
Kau menerangi diriku di kala ku sepi

Hanya kamu saja yang mampu membuatku selalu ceria
Kamu saja yang mampu membuat aku tertawa
Kamu saja yang mampu membuat ku jatuh cinta
Kamu saja yang mampu membuat diriku bahagia

Sayangku bagiku kau mempersona
Kau sempurna kau terima aku seadanya
Walaupun hidup tak selalunya indah
Hariku indah kerna kamu selalu ada

Hanya kamu saja yang mampu membuatku terbang tinggi
Kamu saja yang mampu membuat tidur ku lena
Kamu saja yang mampu membuat mimpiku indah
Kamu saja yang mampu membuat diriku gembira


Spoilerfor 3:

Spoilerfor Lirik: Quote:Lirik : 150 Juta

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata

“Sayang mungkin baran tak kira masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”

“Saya kenal sayang saya”
Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya

Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna

Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa

Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala

Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua


Spoilerfor Best Lagu Dia - Versi TS:
Spoilerfor Lirik: Quote:Lirik : Aku Keliru
Ketika aku, sedang leka bermain dengan telefon bimbitku,
Aku terlihat, seseorang yang sedang memerhatikan aku,
Aku pun terkaku, Fikiranku celaru,
Aku mula keliru, kerna

Jantungku berdegup laju dan hatiku berdebar
Pabila mata nya menatap mata ku, aku keliru
Hatiku tak keruan bila mengenangkan si dia
Peluh membasahi diriku di saat dia memandang diriku
Aku pun keliru, Aku memang keliru, Aku sangat keliru

Aku tersedar, dari lamunan bila diriku dihampirinya,
Aku tersenyum, aku mengenalkan diriku kepada dirinya,
Aku pun tertanya, Adakah ini semua,
Cinta pandang pertama, kerna

Jantungku berdegup laju dan hatiku berdebar
Pabila mata nya menatap mata ku, aku keliru
Hatiku tak keruan bila mengenangkan si dia
Peluh membasahi diriku di saat dia memandang diriku
Aku pun keliru, Aku memang keliru, Aku sangat keliru

Jantungku berdegup laju dan hatiku berdebar
Pabila mata nya menatap mata ku, aku keliru
Hatiku tak keruan bila mengenangkan si dia
Peluh membasahi diriku , aku pun mula keliru

Dan tiba, tiba aku mendapat balasan nota cintanya
Aku pun membaca dan terbukti bahawa dia
Suka padaku juga, cintaku dibalasnya
Aku sangat bahagia. 3x


Spoilerfor Najwa Latif: Spoilerfor Biodata:
Spoilerfor Pict1:
Spoilerfor Pict2:
Nama Panjang: Imratul Najwa Binti Abdul Latif
Tgl Lahir: 23rd May 1995
Tempat Lahir: Batu Pahat, Johor
Status: Pelajar Sekolah SMK(P) Temenggong Ibrahim Batu Pahat Johor.
Laman Sosial:
Blog: www.najwalatifs.blogspot.com
Facebook Fanpages: najwalatif
Twitter: @njwalatif
YouTube: www.youtube.com/najwa595
Quote:Hmz, Seumuran Sama TS, Tapi TS Gk Minat.
TS Minat Jadi Muridnya


Spoilerfor Lagu - Lagu Dia:
Spoilerfor 1:
Spoilerfor Lirik: Quote:Lirik : Cinta Muka Buku

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. benarkah rasa itu..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku


Spoilerfor 2:

Spoilerfor Lirik: Quote:Lirik : Carta Hati

Engkau duduk di situ
Diam tersipu malu
Mahu mendekati aku

Aku mulai resah
Hati ku jadi kebah
Melihat diri mu aku rebah

Tapi hati ini kuat menyatakan
Kau terkini duduk di carta hati
lagu cinta kita bermula
dari mata turun ke jiwa
dari teman menjadi cinta
dan berjanji untuk setia
sehidup semati kita
menjanji kan bahagia
untuk kita berdua selamanya

hmmm----
hoo---
lalala----
hmmm---

jangan engkau jangan pergi
jangan tinggal ku sendiri
jangan tinggal kan carta hati

kau janji kan bahagia
ku janji kau tak terluka
teruslah berada di carta hati kita

lala---
hooo---
lala---
hmmm--


Spoilerfor 3:
Quote:
Spoilerfor Lirik: Lirik : Kosong

Kau melihat diriku
Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu,
Akal dan mindamu
Kau mendustaiku
Kau bilang mereka tak tahu
Siapa diriku
Sedangkan kau juga begitu

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa

Kosong 2x

Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku

Kosong 2x

Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar

Kosong .. kosong..
Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa

kosong.. kosong..

Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku

Kosong 2x

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa

Kosong 2x


Spoilerfor 4:
Spoilerfor Lirik: Quote:Lirik : I Love You

Mungkin kita pernah rasa tentang cinta,
Yang takdirnya bukan untuk kita,

Mungkin ini adalah cara meluah cinta,
Tanpa berkata atau berpandang mata,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if i miss you,
Even if i can’t have you ,
You know i’ll always be there for you,

Mungkin aku mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu,
Mungkin aku mencintaimu tanpa lelah atau pun jemu,

Mungkin kita tak bersama di takdirkan,
Tak mengapa asal kau bahagia,

Biar aku mencintaimu biar tiada siapa yang tahu,
Biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if imiss you,
Even if i can’t have you,
You know i’ll always be there for you.
I’m sorry but i love you..



Spoilerfor Fatin Shidqia:
Spoilerfor Biodata: Spoilerfor Pict1: Spoilerfor Pict2:
Nama Lengkap : Fatin Shidqia Lubis
Nama_Panggilan : Fatin
Tgl Lahir : Jakarta 30 Juli 1996 (16 tahun)
Sekolah : SMA 97 Jakarta Kelas 2 IPS
Akun Twitter : @fatinsl (Saat ini sulit ngetweet, dah masuk karantina x-factor)
Nama Ayah~Ibu : Bahari Lubis ~ Nurseha
Alamat : Kawasan Ampera Jakarta Selatan
Olah Raga : Karate Sabuk Hitam DAN Satu
Keluarga : 3 bersaudara dg 2 adik laki-laki (Fadhil Irsyad Lubis (@fadhilirsyadl) dan Fadly Naufal Lubis)

Spoilerfor Tentang Di Lebih Detail: Arti Nama Fatin Shidqia Lubis
Sekilas, kita akan tahu jika nama Fatin Shidqia Lubis, mengandung bahasa Arab yang kental. Sebelum mengartikan nama lengkapnya, ada baiknya kita bedah artinya satu persatu agar mudah memahami.

Fatin adalah nama perempuan yang berarti Mengagumkan dan Menarik Perhatian
Shidqia : benar / jujur
Lubis : salah satu marga Batak yang merupakan keturunan dari Si Raja Borbor. Umumnya marga Lubis telah mendiami dan turun temurun di daerah Mandailing, yang sudah merupakan keturunan Namora Pande Bosi , namun juga masih ada yang mendiami daerah Toba-Samosir. Konon marga Lubis merupakan marga suku Batak yang merantau dari daerah Toba ke daerah Mandailing. (Source Wikipedia)

Jika diartikan lengkap maka Arti Nama Fatin Shidqia Lubis adalah Perempuan Mengagumkan dan Jujur dari Marga Lubis. Berarti benar bukan nama mengandung berkah? makanya berikan nama terbaik buat anak â€" anak Anda kelak! dengan harapan nama tersebut adalah doa nyata Anda sebagai orangtua.

Demikian Arti Nama Fatin Shidqia Lubis, barangkali Anda juga berminat menggunakan nama Fatin Shidqia Lubis sebagai calon nama Anak Anda.

Spoilerfor Lagu - Lagu Dia:
Spoilerfor 1:
Quote:Spoilerfor Lirik: Lirik : Aku Memilih Setia

Ada banyak cara Tuhan menghadirkan cinta
Mungkin engkau adalah salah satunya
Namun engkau datang di saat yang tidak tepat
Cintaku tlah dimiliki

Inilah akhirnya harus ku akhiri
Sebelum cintamu semakin dalam
Maafkan diriku memilih setia
Walaupun kutahu cintamu lebih besar darinya

Maafkanlah diriku tak bisa bersamamu
Walau besar dan tulusnya rasa cintamu
Takkan mungkin untuk membagi cinta tulusku
Dan aku memilih setia

Inilah akhirnya harus ku akhiri
Sebelum cintamu semakin dalam
Maafkan diriku memilih setia
Walaupun kutahu cintamu lebih besar darinya

OOOuuu..oo..

Seribu kali logika ku untuk menolak
Tapi ku tak bisa bohongi hati kecilku
Bila saja diriku ini masih sendiri
Pasti ku kan memilih ... kan memilih kamu..uuu..

Inilah akhirnya harus ku akhiri
Sebelum cintamu semakin dalam
Maafkan diriku memilih setia
Walaupun kutahu cintamu..ooohh..
Walaupun kutahu cintamu lebih besar daa..darinya..




Spoilerfor Yuna Zarai:
Spoilerfor Biodata:
Spoilerfor Pict1:
Nama panjang: Yunalis Zarai
Name Panggilan: Yuna
Usia: 23 tahun
Tgl lahir: 14 November 1986
Tempat lahir: Alor Setar, Kedah
Hobi: Menonton filem
Idola: Fiona Apple (penyanyi luar negara yang pernah dikenali sekitar 1990).
Pendidikan: UiTM Shah Alam dalam ijazah Undang Undang
Emaill: yunaroomrecords@gmail.com
Social Networking: Facebook | MySpace

Spoilerfor Lagu Dia:
Spoilerfor 1:
Spoilerfor Lirik: Quote:Lirik : I Wanna Go
He's one in a million
I don't know when I'll be seeing him again
He wants to live in a city
Move out there when he was just seventeen, just seventeen

No I'm not prepared, no I'm not prepared
My heart's beating really fast, really fast
But I wanna go there, but I wanna go there
Lets walk a little further, you know I wanna be there

I wanna go wherever, whenever you wanna go wherever you wanna
I wanna go with you
I wanna go wherever, whenever you wanna go wherever you wanna
Can I go with you

He stares so politely
Best behaviour when he's walking with me, walking with me
He likes taking photos in black and white
They're upon his walls, on his walls

No I'm not prepared, no I'm not prepared
My heart's beating really fast, really fast
But I wanna go there, but I wanna go there
Lets walk a little further, you know I wanna be here

I wanna go wherever, whenever you wanna go wherever you wanna
I wanna go with you
I wanna go wherever, whenever you wanna go wherever you wanna
Can I go with you

I wanna go wherever, whenever you wanna go wherever you wanna
I wanna go with you
I wanna go wherever, whenever you wanna go wherever you wanna
Can I go with you





UPDATE-Nya Lihat Di Post 2 Gan

Spoilerfor Sumur:
http://www.najwalatifs.blogspot.com/
http://fatinlover.wordpress.com/bio-data/
http://www.yunamusic.com/
http://id.wikipedia.org/wiki/Inarovi
Dan Sisanya Blog Ane Sendiri. Gk Usah Ane Sebut Takutnya Ane Di Kira Promo. Biarkan Blog Ane Berjalan Secara Alami




TS Di Lempar Cendol Atau Di Lempar BATA TS Terimah Semuanya OK
Yang Penting Agan Koment



Monggo Di Hampirin :
[RV] Foto - Kelakuan Cwe Yang Aneh2
[WOW] Kelakuan Raja Minyak
[Hot] Tombol "Ctrl-Alt-Del", Adalah Kesalahan
[HOT] Cewek Berhijab Yang Pandai Bikin Lagu
RizkyVeu : Ane Hiper Pertamax Gan !
[Hot] Agan/Sista Pasti Bisa Nyanyi Kok (Silahkan dicoba)

Sumber :http://www.kaskus.co.id/thread/5249286ebfcb17f860000005

Hosting

Hosting
Hosting

TryOut AAMAI

Hosting Idwebhost

Hosting Idwebhost
Hosting Handal Indonesia

Belajar Matematika SD

Popular Posts

Arsip Kaskus HT

 
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger